Doğru hedef kitle nasıl belirlenir?

 

İyi kurgulayın;
Bunu en başta kurgulamanız gerekiyor. Sitenize üye olan ya da e-mail listenize e-mail adresini bırakan insanlardan hangi bilgileri almanız gerekiyor. Bunu çok iyi hesaplamanız gerekiyor. Bu şunun için önemli. Üye olanlardan her bilgiyi alamazsınız. Çünkü karşılarına uzun bir kayıt formu çıkarırsanız belki sitenize üye olmaktan vazgeçebilirler ve gidip rakibe üye olup alışverişlerini oradan yapabilirler.

Burada anahtar kelime:
Kolaylaştırmak. İnsanlara hiçbir şeyi zorlaştırmamalı aksine kolaylaştırmalıyız. İphone’un 4 inch’i geçmemesini buna bağlayanlar var. Çünkü Apple’ın amacı müşterilerin iphone’u tek elle kullanmalarını sağlamak. Diğer elinde fırından yeni çıkardığı kek olan bir bayan , ya da bir elinde klasör olan bir bay diğer eliyle iphone’u kullanarak dilediği yeri arayabilmeyi ya da kendisi arandığında kolaylıkla cevap verip görüşme yapabilmeyi istiyor. Apple müşterisini dinliyor. Siz de dinleyin. Ekran büyürse tek elle bunları yapması zorlaşacağı için iphone’un ekranını 5. Sürümünde bile büyütmediği söyleniyor. Burada yapmanız gereken üyelerinizin karşısına en azından ilk aşamada çok az kutu çıkarmak. Ad, soyad, telefon, mail gibi… Ama sonraki günlerde hedef kitlenizi doğru seçebilmek için bu bilgilerin yanı sıra size lazım olacak bilgiler de olacaktır. İşte onların ne olması gerektiğini çok iyi belirlemelisiniz. Bir atımlık kurşununuz var dikkatli kullanmalısınız.

Teşvik edin;
Bu konuda insanları teşvik edebilirsiniz. Tüm bilgilerini dolduranlara jestler yapabilirsiniz. Arkadaşını getirip onun da tüm bilgilerini vermesini sağlayana hediyeler sunabilirsiniz. Bugün bilgi çok önemli.

İşleyin;

Bu bilgileri sağlıklı bir şekilde almak kadar onları vakti geldiğinde doğru bir şekilde kullanmak da çok önemli. Üyelerinizi otomatik bir şekilde kısa sürede kategorilere ayırabilen programlara ihtiyacınız olabilir (CRM programları gibi…). Bir tıkla yaşı 25-35 arası İstanbul’da yaşayan bayanların maillerini liste olarak dökebilmelisiniz. Çünkü göndermek istediğiniz bülten sadece onları ilgilendiriyor olabilir.

Seçim hakkı verin;
Bir diğer husus üye olurken insanlara ilgi alanlarını işaretleyebilme imkanı sunmanızdır. Yani üye yeni bir ürün çıktığında beni mail ile bilgilendir seçeneğini seçebilmeli. Ya da şu ürünün fiyatı düştüğünde, stoka geldiğinde beni mail ile uyar diyebilmeli. Burada da doğru hedef kitleyi daha rahat belirleyebileceksiniz.

Beklenti içinde olsunlar;
Bunları yapmadığınızda birçok firma gibi işin kolayına kaçıp ilgili ilgisiz tüm üyelerime gönderirim kim ilgileniyorsa o okur gerisi de siler derseniz bindiğiniz dalı kesersiniz. İnsanlar göndereceğiniz mailler ile ilgili beklenti içinde olabilmeliler. Bunu yapabildiğinizde çok şeyi başarmışsınız demektir. Bu beklentide rastgele mail göndermekle sağlanmaz. İlgili kişiye ilgili maili doğru gün ve saatte göndermekle sağlanır.

Not: Sendmail’in saatte 100 milyon gönderim yapabildiğini biliyor muydunuz? Üye sayınız isterse 3 milyon olsun Sendmail ile sizin belirlediğiniz gün ve saatte mailinizi hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz. Diğer birçok sistemde mailinizi saatlik ayarlayamadığınız gibi günü dahi denk getiremeyebilirsiniz. 1 hafta öncesinden mail gönderimine başlamanız gerekebilir. Bu anlamda toplu mail gönderiminde hız çok önemlidir.

İlgili etiketler: kurgu, site, üye, e-mail listesi, e-mail adresi, bilgi, kayıt formu, toplu mail, rakip, alışveriş, anahtar kelime, kolaylaştırmak, müşteri, kullanmak, aramak, cevap vermek, müşterinizi dinleyin, ad, soyad, telefon, mail, hedef kitlesi, doğru seçim, teşvik edin, jest, arkadaşını getir, hediye, işleyin, otomatik, kategori, program, ihtiyaç, crm, liste olarak almak, bülten, seçim hakkı verin, ilgi alanları, işaretleme, imkan, ürün, beni bilgilendir, seçenek, fiyat, stok, mail ile uyar, beklenti içinde olmak, rastgele mail göndermek, doğru gün, doğru saat, gönderim, hız


Tüm Makaleler