İyi bir bülten hazırlamanın 5 adımı

 

1. adım: Şu andan itibaren profesyonel firmalardan size ulaşan mailleri arşivleyiniz.
Bazıları sadece üyelerine gönderdiği için o sitelere üye olunuz. Böylece düzenli olarak onlardan size mail gelecektir.
Bu profesyonel firmalar öncelikle rakiplerinizden olsun. Çünkü benzer ürün ya da hizmet sattığınız için hangi dönemde
hangi mailleri toplu olarak gönderiyorlar ipucu yakalamış olursunuz.
Ayrıca sunumlarına da dikkat etme fırsatı yakalarsınız.

2. adım: Bülteninizi hedef kitlenize göre şekillendirmelisiniz. Bayanlara dönük bir bülten olacaksa renkler, sunumun şekli vs ona göre belirlenmesi gerekir.

3. adım: Bültenin tasarımı kaliteli olmalı. Bunun için ajanslardan destek alabilirsiniz.
Burada renk uyumu çok önemli. Ayrıca resim ve yazıların dizilimi de çok önemli.
Bülten aşağıya doğru çok uzamamalı. Çünkü spama düşme ihtimali artar. Ayrıca mail daha geç açılır.
Burada müşteri gözüyle bakmalısınız. Siz olsanız size gelen maillerin nasıl olmasını isterdiniz.
Hızlı açılması ve meramını çok iyi ifade etmesi hoşunuza gitmez miydi?
Bültenin bir atlama taşı olduğunu unutmayınız. Amaç insanların bir an önce sitenize gelmelerini sağlamak.
Mail bülteninde vakit kaybetmesinler. Bir an önce siteye gelip alışveriş aşmasına getirmeye gayret etmelisiniz.

4. adım: Satın almayı teşvik eden kelimeleri belirleyip onları bültende dikkatli bir şekilde kullanmalısınız.
Örnekler: … satın alın, stoklarla sınırlı sakın kaçırmayın, indirimde son günler…

5. adım: Test, test, test: Bülteninizi mutlaka farklı tarayıcılarda test edin. Hepsinde aynı gözükene kadar çalışmalarınıza devam ediniz. Emek olmadan kaliteli bir mail marketing yapmanız zor.

 

Tüm Makaleler