Landing page nedir ve niçin önemlidir?

 

Bir linke tıkladığınızda gittiğiniz sayfanın, tıkladığınız linkle ilgili bir sayfa olmasını beklersiniz. Yani anyaya tıklayıp konya’ya gitmek canınızı sıkacaktır. İşte landing page, tıklanıldığında gidilen sayfanın ilgili sayfa olmasını ifade ediyor. Bülteninizde bir ürününüzün tanıtımını yapıyorsunuz. İnsanları bültene tıklamaya teşvik ediyorsunuz. Buraya kadar her şey güzel ve doğru. Ama tıklayıp gittikleri sayfada o ürünle alakalı hiçbir bilgi yok. Oldu mu şimdi? Olmadı, bindiğiniz dalı kestiniz.

İsterse bu sayfa ana sayfa olsun. İnsanlar size kızacaklar ve sitenizi muhtemelen derhal kapatacaklardır. Yalancı çoban misali tekrar denize düşseniz dönüp aldırış etmeyeceklerdir çünkü onları daha önce bir kere de olsa kandırmıştınız. Hem tüm bunlara ne gerek var ki. Şark kurnazlığı kime ne fayda sağlamış! Kısa vadede kazanır gibi gözükürsün ama uzun vadede kaybedenler kervanına sen de katılırsın.

Her zaman prensibimiz şu olmalı: Ne iş yapıyorsak yapalım işimizi düzgün ve sağlam yapalım. O zaman beğenilir takdir edilir ve karşılığını fazla fazla alırız. Landing page bunun için çok önemlidir.

Hatta bizim önerimiz mevcut ilgili bir sayfaya yönlendirmenin ötesinden landing page sayfasını o mail kampanyanıza özel sıfırdan tasarlamanızdır. İlgili olduğu sürece mevcut bir sayfaya da yönlendirebilirsiniz. Ama daha iyisini yapmak adına yeni ve tamamen o kampanyaya özel tasarlanmış bir sayfa daha etkili olacaktır. Orada ziyaretçinizi kapıda karşılayacak ve içeriye kibarca davet etmiş olacaksınız. Landing page o anlamda etkili bir karşılama ve davet sayfasıdır.

Amacımız zaten insanların web sitemize gelip ürünlerimizi incelemeleri ve satın almaları değil mi?
Neden onları güzelce karşılamayalım. Ayrıca bu karşılama onların kendilerini özel hissetmelerini sağlayacaktır. Not: İnsan psikolojisine dair eserleri okumanızı tavsiye ederiz. Çünkü genel geçer her insanda olan bazı huylar olduğu gibi kişiden kişiye değişen huy ve davranışlar da vardır. Örnek: İnsanların neredeyse tamamı kendi menfaatine odaklanır.

Bunu bilmek size ne fayda sağlar?
Şunu: Tüm kampanyalarınızı kurgularken bu gerçeği daha çok dikkate alırsınız ve ne kadar farklı ve olumlu sonuçlar aldığınızı görünce siz bile şaşıracaksınız. İnsanların menfaatine hitap edin bakın size karşı kayıtsız kalabiliyorlar mı? Bu arada müşterilerimizin dışında biz de (biz ve siz) birer insanız ve biz de bu menfaate odaklanma kavramından uzak değiliz. Zaten biz de birçok firmanın müşterisiyiz. Menfaatimize seslenen firmalara hepimiz daha çok meyilliyizdir.

Landing page sayfasını çok iyi kurgulamalısınız.
Bu sayfada nihai sayfa değil aynı bülten için söylediğimiz şey bunun için de geçerli. Yani atlama taşı olması. Amaç o sayfada bekletmek değil bir an önce satın alma aşamasına geçmesini sağlamaya çalışmak. İşte landing page sayfası pazarlama mantığı ile dikkatli kurgulanmalı.

Tüyo: Şirketinizde çalışan herkesten bu konuda fikir almanızı öneririz. Akıl akıldan üstündür. Ekibin aklı her zaman bireyin aklından üstündür.

 

Tüm Makaleler